ISBN: 9788663890428
Format: 25 cm
Broj strana: 239
Povez:
Izdavač: Orion Art
Godina izdanja: 2016.
Oblast: Teorija savremene umetnosti, kritička teorija
1320 din. 11.19 € 14.04 $
Dubravka Đurić u najnovijoj naučnoj studiji Globalizacijske izvedbe: književnost, mediji, teatar analizira niz raznovrsnih umetničkih praksi – od zenitističke književnosti, preko koreografskih inovacija Mage Magazinović, modernističke pesničke paradigme kod Todora Manojlovića i Stanislava Vinavera, urbanog i kosmopolitskog kod Milana Đorđevića, tekstualnih eksperimenata Biljane Srbljanović i Maje Pelević do dokumentarnog teatra Olivera Frljića.
Izuzetno dobar prikaz knjige napisao je novinar i urednik na portalu Kulturpunkt.hr, Lujo Parežanin. Lujo Parežanin (1987) od 2017. radi kao novinar i urednik na portalu Kulturpunkt.hr.
Pročitajte tekst Luje Parežanina – teatar u Zagrebu.
Dubravka Đurić
Dubravka Đurić (1961, Dubrovnik), feministička pesnikinja i teoretičarka. Diplomirala je i magistrirala na grupi za Opštu književnost i teoriju književnosti na Filološkom fakultetu u Beogradu, a doktorirala na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu. Bavi se teorijom kulture, teorijom medija, teorijom moderne i postmoderne poezije, teorijom roda, umetničkim i pesničkim performansom. Jedna je od osnivačica i urednica časopisa ProFemina, a u Asocijaciji za žensku inicijativu pokrenula Ažinovu školu poezije i teorije. Zbirke poezije: Priroda meseca, priroda žene (1989), Knjiga brojeva (1994), Klopke (1995), All-Over: izabrane i nove pesme sa esejima koji određuju fazu moje poezije od 1996-2004 (2004). Objavila je brojne kritike i studije o poeziji, umetnosti i plesu, kao i knjige Jezik, poezija, postmodernizam (2001), Govor druge (2006) i Poezija, teorija, rod (2009). Kourednica je antologije tekstova Impossible Histories – Historical Avant-Gardes, Neo Avant-Gardes, Post-Avant-Gardes in Yugoslavia 1918-1991 (2003). Živi u Beogradu.
Vrh strane | Početna | Korpa | Pretraživanje | Pomoć | Kontakt